Deklaracja dostępności
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Gmina Ostaszewo zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie
z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Gminy Ostaszewo: www.ostaszewo.pl.
* data publikacji strony internetowej: 29 maja 2012 r.
* data ostatniej istotnej aktualizacji: 29 maja 2012 r.
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niegodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
* Artykuły sprzed 23.09.2020 r. zawierają osadzony kod HTML niezgodny z wymogami określonymi w ustawie o dostępności cyfrowej.
* Aktualnie trwają prace nad konwersją nowo zamieszczanych plików PDF do wersji dostępnych cyfrowo.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
* Deklarację sporządzono dnia 24.03.2021 r.
* Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 24.03.2021 r.
* Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
* Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontraktowe
* za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Joanna Bryk.
* e-mail: sekretarz@ostaszewo.pl.
* telefon: 55-247-13-18 w. 32.
Każdy ma prawo:
* zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementu;
* zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementu;
* wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
* dane kontaktowe osoby zgłaszającej;
* wskazanie strony lub elementy strony, której dotyczy żądanie;
* wskazanie dogodnej formy udostępniania informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępniania w formie alternatywnej informacji dostępnej.
Rozpatrzenie powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienia dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie terminów oraz odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
* organ nadzorujący: Wójt Gminy Ostaszewo
* adres: Urząd Gminy w Ostaszewie
ul. Kościuszki 51
82-112 Ostaszewo
* e-mail: ug@ostaszewo.pl
* tel. 55-247-13-18
Skargę można również złożyć do Rzecznika Praw Obywatelskich: https://www.rpo.gov.pl/.
DOSTĘPNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA
Lokalizacja
Urząd Gminy w Ostaszewie
ul. Kościuszki 51
82-112 Ostaszewo
Budynek Urzędu Gminy w Ostaszewie usytuowany jest przy ul. Kościuszki 51. Bariery architektoniczne: schody oraz wąskie korytarze, uniemożliwiają w chwili obecnej poruszanie się po Urzędzie osobom niepełnosprawnym na wózkach inwalidzkich. Dostęp do budynku jest także ograniczony schodami i wąskimi drzwiami wejściowymi. Osoby niepełnosprawne obsługiwane są we wszystkich sprawach na parterze budynku urzędu.
Budynek jest wyraźnie oznakowany tablicą informacyjną przy głównym wejściu. W budynku nie
ma oznaczeń w alfabecie Braille’a, lecz oznakowanie wykonane jest w sposób kontrastowy.
Parking przy Urzędzie Gminy w chwili obecnej nie posiada miejsca parkingowego dla osób niepełnosprawnych. Jednak, planowane jest jego wyznaczenie i wykonanie przed budynkiem Urzędu (równolegle do głównej ulicy). Budynek Urzędu Gminy nie posiada windy. W urzędzie brak toalety dla osób z niepełnosprawnością. Urząd nie posiada tłumacza migowego, ani pętli indukcyjnych. Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.